Avrupa'da Bayilik Kanalıyla Büyüyoruz


Yılda 30 binmodül üreterek, mutfak ve mobilya pazarında büyüyen Bodrum Mutfak Mobilya, bayilik vererek Avrupa'da da adından söz ettirmeyi amaçlıyor.


Bodrum Mutfak, Avrupa'da bayilik kanalıyla büyüyecek

Mutfak mobilyası işine 1996 yılında başlayan bugün Bodrum'da hazır mutfak üretimini ilk yapan firmalardan biri olan Bodrum Mutfak Mobilya, bayilik vererek Avrupa'da adından söz ettirmeyi hedefliyor. Bodrum Mutfak Mobilya Kurusu Mustafa Güneri, 2003 yılında mobilya kategorisini de bünyelerine taşıyarak genişleyen talep üzerine Bodrum Konacık'taki 700 metrekarelik üretim tesislerini 7 bin metrekarelik üretim parkuruna sahip entegre üretim tesisine dönüştürdüklerini söyledi. Bin 500 metrekarelik mağazalarıyla birlikte üretim tesislerinde yılda 30 bin modül üreterek, mutfak ve mobilya pazarında adlarından söz ettirecek bir konuma yerleştiklerini aktaran Güneri, "Biz marka olarak butik anlayışla bir evin ihtiyacı olan mutfak başta olmak üzere, sabit mobilya üniteleri, hareketli mobilya grubu, banyo mobilyası, oturma grupları, kapı, süpürgelik ve aksesuarlardan oluşan geniş bir ürün gamıyla müşterilerimiz hizmet veriyoruz" dedi.


İlk yarıda hedefin üzerinde büyüdü


Ayrıca bayiliğini üstlendikleri cihaz grupları ile beyaz eşya, küçük ev aletleri, pişirme aparatlarının da ürün gamlarında yer aldığını kaydeden Güneri, "2021'de hedeflerimizin de üzerinde bir ilerleme kaydederek yüzde 30 büyümeyle kapattık. 2022'de ise yüzde 20 büyüme hedefiyle yola çıktık. Bu doğrultudan hareketle yılın ilk 6 ayında beklentilerimizin üzerinde büyüme rakamları elde ettik. Yılın ikinci yarısında da benzer bir tablo çizerek belirlediğimiz yüzde 20'lik büyüme rakamlarını geçeceğimizi öngörüyoruz" bilgisini verdi.
"2023'e yönelik en büyük hedeflerinin ise Ar-Ge ve üretim çalışmaları ile kaliteli hizmet sunmaya devam ederek yüzde 20'lik büyüme oranını geçmek olacak" diyen Güneri, yurtdışı hedefleri hakkında da şunları söyledi: "Şuanda yurtdışına hizmet vermiyoruz. Hedefimiz sürdürülebilir ihracat alt yapımızı hızlandırarak katma değer odaklı ihracat ağımızı kurmak. Bu doğrultuda 3 ülkeden bayilik teklifi aldık. Gerekli çalışmaların ardından Avrupa pazarında da adımızdan söz ettirmeyi hedefliyoruz."


Mutfaklar sadeleşip doğallaşıyor
Bodrum Mutfak Mobilya Kurusu Mustafa Güneri, dekorasyonda doğal objeler, tonlar ve malzeme her zaman kendini sergileyecek bir tasarım tarzı bulsa da, son yıllarda insanın doğada ve doğalda kendini daha güvende hissetmesi ile kalıcı bir yer kazandığını söyledi. Birkaç yıldır başlayan akımın 2022'de zirveye oturarak devam edeceğinden kuşkularının kalmadığını belirten Güneri, "Bu nedenle 2022 koleksiyonumuz gösterişe karşı mesafeli tasarımlarla, tonlarını doğanın renk paletinden seçmeye devam ediyor. Nude tonlar bu yil yeşil ve toprak rengi ile kendini sergilerken, ahşap ise meşe, huş, akağaç gibi açık tonlu ağaçların ham algısı yaratan etkisi ile mutfak. tasarımlarında yerini alacak. Son birkaç yıldır olduğu gibi 2022 mutfak ve mobilya trendlerinde de konfora önem veren, teknolojik ve daha sade ürünler.ön plana Çıkmaya devam ediyor" dedi.